Youtuberky, toto už nerobte
WebYoutube je sociálna sieť, na ktorej ľudia zdieľajú vlastné videá. S jej nárastom narástla aj možnosť si cez neho dostatočne privyrobiť. Ani Slovensko sa nevymyká svetovým normám a aj tu sa nájdu ľudia, ktorí to najprv iba skúsia, no neskôr sa to stane ich živobytím.
- Veľkú časť v tvorení tvoria práve ženy. Tie sú často oveľa viac zastúpené ako muži, najmä v témach, ktoré ostatné ženy zaujímajú. Ich videá sú preto celkovo odlišné ako aj ich nápady a štýl spracovania. Nie je výnimkou, že k Youtube sa nedostanú kvôli svojej vášni zdieľať so svetom svoje názory alebo život, ale vďaka priateľovi, ktorý už na tejto platforme je.
- Téma opakovania sa vyskytuje na internete pomerne často, no posledné roky to zažilo boom práve aj vďaka neoriginálnym Youtuberkám. Tie sa často len za účelom zhliadnutí, reklamy alebo zviditeľnenia objavujú v námetoch, ktoré boli už nejeden krát točené a dostatočne spracované. Preto sa dá očakávať, že ich kvalita ako aj výpovedná hodnota nie je veľká, práveže naopak.
- Často sa vyskytujú témy, ktoré si musí každá jedna žena na Youtube pripraviť po vlastnom. Bohužiaľ, netýka sa to jej názorov alebo filozofického pohľadu na svet. Takto to robia mužskí Youtuberi. Ženy sa často venujú každodenným témam, ktoré síce na prvý pohľad zaujmú, no podobných videí je na internete neúrekom.
- Jeden z typov takýchto videí sú napríklad Challenge videá alebo GRWM, v preklade Pripravte sa so mnou von. Často sa tu jedná o videá zahŕňajúce hlavne make-up a platené sponzorské produkty. Tieto videá sú tak notorické, že mnohí si z nich robia srandu. Neprinášajú nič nové a často je ich autorka sama presvedčená o ich neúspechu. Aj tak sa však rozhodne pre takýto žáner, práve vďaka jednoduchosti a nenáročnosti.
- Veľkým otáznikom zostáva u mnohých cieľová veková skupina. Často sa totiž jedná o infantilné témy, ktoré ale nie sú podané pre deti a ich autori sa často nevedia rozhodnúť pre koho ich vlastne točia. Pre deti predškolského veku, teenagerov alebo adolescentov?